Klikkertijd

Hier zijn we weer! Ik weet het, het is al een eindje geleden. Maar we zaten de afgelopen weken niet stil. We kregen intussen onze eerste klikkertrainingen in hondenschool De Neermolen. Omdat Airco geniet van over stokken te springen en onder bedden en stoelen te sluipen wil ik agility doen samen met hem.

We belden en bezochten vele hondenscholen maar geen één school in de buurt werkte beloningsgericht genoeg om met Airco te werken. Dankzij Daphné hadden we dan toch dè school gevonden die bovendien héél goed aangepast is met hellende vlakken waar nodig. Ook zoals bij haar, raden de trainers mij aan om bij de basis te beginnen.

Dat Airco zo goed op de klikker zou reageren had ik nooit verwacht. Het houdt meer in dan enkel klikken en een koekje als beloning, de lessen zijn het echt waard, ze zijn echt nodig maar heel interessant en boeiend.

Er is veel verandert in die paar weken. Nu kijkt Airco me veel meer in de ogen en maakt hij veel mooiere, zelfs vlugge rappels, hij volgt me en wanneer ik een beetje vlugger begin te rijden, trippelt hij vrolijk mee. Wat ook opvalt is dat Airco mij in de gaten houdt en dat ik niet meer moet zoeken waar meneertje weer eens uithangt eer hij komt. Dat kan mijn moeder beamen die gisteren op bezoek was.

DSC09326
Waar gaan we heen?

DSC09420
Waar is mijn vrouwke nu naartoe?

DSC09290
Wie niet weg is, is gezien

We hielden ons niet alleen bezig met het herinoefenen van de commando’s, we gingen vorige zaterdag ook een demo geven tijdens de Flikkendag For Specials in gent samen met Luc en Binca en Monique met Niknak.

Flikken for specials jas uitdoen
De trui of jas uitdoen is kinderspel

We genoten van zalige losloopwandelingen samen met vriendinnetjes Lotje en Beau. Best wel een gezellige boel hoor.

DSC09231
Sorry Beau maar nu is het MIJN speeltje

DSC09244
Alle vriendjes samen

Nu zaterdag gaan we naar Hachiko’s frietcafé, Komen jullie ook?

Frietfestijn 2011
We hopen je alvast te zien!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

3 reacties op Klikkertijd

  1. ramona1981 zegt:

    Fijn dat jullie zoveel plezier hebben samen.
    Hopelijk zien we elkaar zaterdag weer op Hachiko’s Frietfestijn. 🙂

  2. senesael Veerle zegt:

    airco ga je nu helemaal verleiden met in je ogen te kijken jammer dat we niet kunnen komen want is onze trouwdag ma had er graag bij geweest airco leert elke dag bij zie ik goed zo jongen proficiat voor beiden

  3. Daphné zegt:

    Super!
    Ik ben héél blij het jullie nog vooruit helpt!

    Ik hoop dat het jullie vooral véél helpt met de agility-droom!

Plaats een reactie