Het feest van de vrijwilliger

Zaterdag gingen we met z’n allen naar het jeugdcentrum in Merelbeke. We zouden er samenkomen met vele andere vrijwilligers en sympathisanten van Hachiko om de film “Hachi” te bekijken. Toen we aankomen zagen we vele honden en vele mensen. Op zich geen probleem want daar is Kootje al aan gewend natuurlijk.

Ik realiseerde dat ik nog nooit samen met hem een cinema had bezocht. Laat staan met zovele afleidingen: mensen dat hij kent, honden dat hij kent, nieuwe pups… allemaal leuk natuurlijk. Maar we moesten voortmaken want de film zou beginnen.

Eenmaal op ons plaats begon Airco zacht maar hoorbaar te janken. Ik negeerde hem want hij zocht aandacht dacht ik. Hij stopte daadwerkelijk enkele ogenblikken later. Maar hij sloop onder de stoel van Willy. Geen probleem want hij lag er uit de weg. Toen zag ik plots dat hij er doodleuk lag te kwispelen. Raar hoor, want volgens mij was er niets leuk aan die stoel. Maar misschien zag hij een andere hond waarmee hij een stille conversatie voerde.
Toen de film gedaan was zag ik dat Jozefien , samen haar verloofde Frederik en nieuwe hulphond in opleiding Gyproc er ook waren. Vreugde tot en met! Want het zijn zij die Airco tot zo’n ongelofelijke prachthond hebben gemaakt.

DSC09493

DSC09490

Samen vertrokken we dan naar het trainingcentrum waar we genoten van elkaars gezelschap en heerlijke frietjes. Natuurlijk mochten ze eens knuffelen (na een uitgevoerd commando) met Airco terwijl hun nieuw ukje zich onder mijn rolstoel had genesteld

DSC09506

Gyproc lag op haar gemakje terwijl Airco vaak op stap ging, samen met zijn vriendjes ravotte enkele takjes stukbeet om daarna flink terug te komen tot bij ons.
Het was een prachtige avond! Ondanks het niet te beste weer hebben we enorm genoten.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

5 reacties op Het feest van de vrijwilliger

  1. Pingback: Druk drukker drukst! « Hulphond Valéas

  2. karlijn zegt:

    dat ziet er gezellig uit en ze kunnen zo leuk reageren als ze het gezin zien waar ze zijn opgegroeid geweldig

  3. Hanna zegt:

    Ow, inderdaad een leuke verrassing zeg!

  4. Maggy zegt:

    Had er graag bij geweest, mja zoals wel vaker, had geen hulp/vervoer zodus…

    • Petsofme zegt:

      Gezellig zeg!
      hoe vond je de film? Ik heb hem onlangs ook gezien en vond hem tegenvallen… erg voorspelbaar en herhalend
      maar andere kant als je beseft wat voor type hond dit is (Ik ken er verschillende en zie ze ook op shows en ringtraining met regelmaat) ook weer heel knap gedaan. Dit zijn echt geen makelijke honden. Mag hopen dat deze film niet tot onbedachte aankopen heeft gedaan want je moet wel wat in huis hebben om een hond als deze de baas te kunnen zijn!

      Lief puppy!

Geef een reactie

