Het paasweekend

Op 7, 8 en 9 april 2012 zette Flanders Expo in Gent zijn deuren open. Tijdens het paasweekend werd Flanders Expo omgetoverd worden tot een dierenparadijs: honden, katten, knaagdieren, gevogelte, reptielen, demonstraties, dierenverzorging en nog zoveel meer!

airco recule

We waren er samen met nog andere hulphondenkoppels, pups en jonge honden in opleiding om demonstraties te verzorgen tijdens het evenement. Op die manier proberen we mensen duidelijk te maken wat zo’n hond voor ons betekent zowel emotioneel als praktisch hebben we er ongelofelijk veel aan, véél meer dan we kunnen duidelijk maken in dat halfuurtje tijd dat we maar hebben.

maggy en deos

We toonden hoe we dankzij onze honden het licht aan en uit krijgen, hoe we dankzij de hond ons huis kunnen verlaten, hoe we dankzij de hond kunnen winkelen, hoe we dankzij de hond ons kunnen omkleden … of straffer nog … Chester de meldhond blafte moeiteloos naar zijn baasje om aan te tonen dat er een echte epileptische aanval aan zat te komen en dat er veel volk naar hem zat te kijken deerde hem niet in het werken. Hij deed gewoon zijn ding tot ze terug bijkwam.

Lien en Chester

Natuurlijk maakten we ook gebruik om te gaan shoppen en gingen we tussen de drukte alle standjes af op zoek naar een nieuwe blauwe halsband voor Airco en een nieuw speelgoedje voor een hondje van een kennis. En om dat Airco en Mie zich goed hadden gedragen die dagen verdienden ze ook een nieuw speelgoedje.

Het speelgoed en de leiband kochten we bij Martin Gaus Geleide- & Hulphondenschool stand. Waar ik eindelijk een facebookvriendin in het “echt” mocht ontmoeten. Isabelle liet me met trots haar nieuwe bruine labradorpup van acht weken zien die nu wordt opgeleid wordt tot blindegeleidehond. En ik zeg het nogmaals Lando is een schatje!

Ook bekeek ik de demonstratie van hun vereniging en daar zag ik dat een hond een pedaalemmer kan bedienen. En nèt dat ben ik aan het oefenen met Airco, ik kreeg nog wat tips mee en ik moet zeggen het begint zijn vruchten af te werpen.

De maandag, ook de laatste dag van het evenement hebben we aan ons laten voorbijgaan want wij, maar zeker ook de honden waren stikkapot. Op naar volgend jaar.

iatzee

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Het paasweekend

  1. Marcha zegt:

    Mooi om aan publiek te laten zien wat een hulphond voor zijn baasje kan betekenen!
    Hihi, shoppen op dat soort evenementen is altijd erg leuk!

    Binnenkort dus een filmpje van Airco met de pedaalemmer? 🙂

Plaats een reactie